مقالات و مطالب آموزشی

راه‌های صحیح استفاده و نگهداری از عطر

راه‌های صحیح استفاده و نگهداری از عطر

انتخاب عطر مناسب برای هر شخص یکی از نکات کلیدی در خرید عطر است. پیش‌تر این موضوع را بررسی کرده‌ایم. اما پس از انتخاب عطر مناسب و خرید آن نکته‌ای که مهم به نظر می‌رسد نحوه استفاده و نگهداری از عطر است. در اینجا ۶ نکته مهم درباره استفاده و نگهداری عطر را بررسی می‌کنیم.


۱- به اندازه عطر بزنید

اولین نکته اینجاست که چه مقدار عطر به خود بزنیم. عطربازها به سه دسته تقسیم می‌شوند: کسانی که به اندازه عطر نمی‌زنند، کسانی که به اندازه عطر می‌زنند و کسانی که بیش از حد عطر می‌زنند. بعضی‌ها هستند دلشان نمی‌آید به اندازه به خود عطر بزنند. درواقع این افراد عطر خود را هدر می‌دهند. یک سری دیگر هم دوش عطر می‌گیرند و همه اطرافیانشان را از بوی عطر خفه می‌کنند. راه‌حل مناسب این است که بسته به غلظت عطر هر دفعه ۲ یا ۳ بار اسپری را فشار دهید.


۲-عطر را به نقطه از بدنتا ن بزنید

ماندگاری بوی عطر فقط به کیفیت آن نیست. اگر می‌خواهید بوی عطرتان ماندگاری بیشتری برجای بگذارد، عطر را در ۳ نقطه از بدن اسپری کنید. مُچ دست، پشت گوش‌ها و پشت زانوها. این ۳ ناحیه از بدن، نقاطی هستند که نبض بدن از آن‌ها عبور می‌کند. بعد از این ۳ نقطه موهای سر نیز جای مناسبی برای عطر زدن است. هرجایی که بروید رَدی از بوی خوش در هوا به جا خواهید گذاشت.

۳- عطر را در جای مناسب بگذارید

جدا از این‌که چطور از عطر استفاده کنیم، نکات به درد بخور دیگری هم دراین‌باره وجود دارد. یکی از این نکات نحوه‌ی نگهداری از عطر است. به همین دلیل است که عطری که پارسال خریدید یا عطری که در جای درست نگهداری نشده است، بوی تازه نمی‌دهد و خیلی هم ماندگار نیست. اگر یخچال‌تان جا دارد، بهتر است عطرهایتان را در یخچال جا ساز کنید. در غیر این‌صورت، آن‌ها را در جایی خشک و خنک نگهداری کنید که نور مستقیم آفتاب نخورد. حمام و دستشویی به خاطر مرطوب بودن جای مناسبی برای نگهداری عطر نیست.


۴- اخطارها

احتیاط کردن شرط عقل است و این جمله درباره‌ی استفاده از عطر نیز کاربرد دارد. آیا می‌دانستید که بعضی از عطرها حاوی موادی هستند که اگر مستقیم بر روی لباستان بریزند آن را لک می‌کنند؟ به همین دلیل است که می‌گوییم عطر را فقط بر روی بدن یا موهای خود بریزید.

اگر احیاناً بعد از استفاده از عطر قصد دارید به مکانی بروید که برای مدت طولانی زیر نور خورشید قرار می‌گیرید، به خاطر داشته باشید که مناطق عطر خورده، حساسیت بیشتری در برابر نور خورشید خواهند داشت. چیز دیگری که باید در ذهن داشته باشید این است که بعضی از عطرها حاوی موادی هستند که باعث سردرد یا واکنش‌های آلرژیک شما یا اطرافیانتان ی شوند. بنابراین بیشتر دقت کنید.


این مقاله را هم بخوانید : چند راز و روش مراقبت بی‌نقص از موها


۵-عطر برای تازه‌کارها

اگر دفعه‌ی اول‌تان است که می‌خواهید عطر بخرید و می‌خواهید اول کاری محتاط باشید، بهتر است با یک اسپری بدن یا چیزی که خیلی سنگین نباشد شروع کنید. برای خوشبو شدن استفاده از لوسیون یا صابون معطر نیز کار شما را راه می‌اندازد. اگر فقط با محصولات طبیعی حال می‌کنید، عطرهای روغنی با رایحه‌ی وانیل، پرتقال یا لیمو مناسب شما هستند.


۶-ماندگاری عطر را بیشتر کنید

راه‌های مختلفی وجود دارد برای این‌که ماندگاری عطر خود را بیشتر کنید. اولین راه‌کار این است که خود را چند لایه عطرمالی کنید. یک سِت بدن شوی معطر حاوی لوسیون، عطر و اسپری بدن (Body Splash) تهیه کنید. اگر پوست بدن را با استفاده از چند ماده‌ی معطر خوشبو کنید تا آخر روز بوی خوب می‌دهید. راه‌حل دیگر این است که از کِرِم‌های خوشبو کننده استفاده کنید. باید این کرم‌ها را مثل لوسیون به بدن خود بمالید.


منبع:شرکت شبکه تجارت جهان گستر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *